10 jan. 2014

Planerar köksträdgård... eller....


Är i full gång med att tänka om i trädgården. Eller i köksträdgården... Eller vad det nu blir. Har tänkt att tänka mer ätligt i den "vanliga" trädgården och mer blommor i köksträdgården. Men också i större utsträckning använda mig av kryddor som blommor i hela trädgården. Det känns som ett galet stort projekt men jag tar förändringen i delbitar.


Som bäst håller jag på med frölistor och beställningar och det kliar verkligen i fingrarna! Lite nytt att tänka på grönsaker utifrån färg... inte bara men ändå. Jag kommer använda mig av samma färgskala som tidigare men tydligare och bryta av med färgen orange till exempel med ringblommor. annars blir det färgerna ovan!

Snart kommer listor med vad som ska finnas 2014 i ätbart och blommigt! :-)

Bilderna lånade från odla.nu och http://www.graines-baumaux.fr/

2 kommentarer: