1 juni 2014

Fylld med inspiration från Mallorca!


Nu är jag hemma efter en underbar vecka på "Mallis". Vissa saker är riktiga höjdpunkter, som att klättra ner till denna lagun, äta god mat, strosa i en botanisk trädgård, läsa böcker och vila, åka i bergen, ja listan kan göras lång. Bottennapp skulle kunna vara någon form av matförgiftning :-/ som medförde uttorkning, kramper och sjukhusvisteles. Men men, jag blev väl omhändertagen och fick hjälp så det var bara ett dygn av hela resan. 

Fylld med inspiration från denna underbara ö faller allt på plats med medelhavsgården här hemma och med de nya tankarna om att flytta på köksträdgården. Hade fått födelsedagspengar att handla växter för, typ apelsin och citronträd men jag hittade inga fina exemplar igår när jag var och letade. Japp, samma dag som jag kom hem var jag och letade! :-) Men det blev två palmer och ett olivträd! :-)  Hittade en ganska stor palm som jag ville ha men jag tvekade... vill ju verkligen ha citrus också. Jag ska visa bilder snart på det som ska göras. Håll ut!

Jag köpte faktiskt lite porslin på Mallorca. Jag funderade och funderade och så slog jag till på några tapaskarotter och skålar. Jag ska sitta som Ferdinand under palmen och äta tapas i sommar och drömma tillbaka! Det blir bra det! (Kanske att jag får krypa ihop lite för palmen är inte så stor än...) ;-)

Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Så härligt det låter! Så klart du letade sista dagen... Låter ruskigt med förgiftning - inget man skojar bort precis. Skönt att du fick hjälp och snabbt blev frisk.
    Vilka bra saker du kom hem med! Jag lovar att tränga ihop mig under palmen...
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja förutom matförgiftningen då låtr det som att du haft det gott, hoppas du kunde passa på att plöjja runt i någon fröbutik också. Kram/Annelie

    SvaraRadera