18 apr. 2010

Godmorgon världen


Godmorgon världen! Hunden, hönsen och jag var uppe med tuppen idag, strålande väder med sol på ena sidan av himlen...

På "andra sidan" så är det stora mörka moln. Jag tror att fru väder är något temperamentsfull idag... hoppas förstås att molnen drar bort så att solen får göra mig sällskap i trädgården.


Hönsen verkar inte bry sig om väder och vind något nämnvärt om de får något gott till frukost.


Gårdagens rester passar bra som lyxfrukost för hönsen. Här serveras råris och broccoli. Skulle ju kunna använda resterna i en god sallad men väljer att skämma bort pullorna och deras uppvaktare då jag får så fina ägg.

The doggi undrar om inte hon får nåt gott? Eller om vi ska på promenad? Nä, in till att äta frukost och mysa innan vi går ut och grejar. Dagen blir nog till att röja i trädgården ;-)

Vad görs det hemma hos er idag?

5 kommentarer:

  1. Härliga bilder, man får njuta av solen så länge man kan.

    SvaraRadera
  2. ljuvliga bilder. Hönsen är så himla fina och färgstarka :-)
    Idag har jag och hunden kommit igång med vårens agilityträning. Det blir klubbträning varje söndagsförmiddag nu framöver. Skitkul!

    SvaraRadera
  3. Hannele: ja en kort historia med solen blev det... hoppas den återkommer snart igen :-/

    Karin: Åååå agilty! Har aldrig provat på det, hunden skulle nog klara det och gilla till och med men är rädd för att jag har för dåligt tålamod.

    SvaraRadera
  4. Idag har det varit en "deppig" dag här i city...tills bara för några timmar sedan då jag äntligen kände mig kurerad från min "helgsjuka", lagom till jobbveckan ska börja.
    Lagade trots allt en middag med lite rester som låg i kylen, det blev fullkornspasta med kantareller, lök, ingefära, salt, peppar, grekisk permezan och vips så var middagen klar, föresten det blev en knorr på allt genom att hälla i blåbands kantarellsås med massor av E produkter!!!
    Sist, men inte minst, så här på söndagkvällen firar jag genom att besöka dig kära bondjänta..din blogg har blivit ett måste varje dag! Underbara bilder och så fin blandning av bra tips, tankar och funderingar. Tack för det kära du!
    Kram från "The Big City Girl"

    SvaraRadera
  5. The Big City Girl; hahhaha knorr med blåband! Jag tycker nog att du fick till det där ;-) Måste säga att det lät som en mycket lyckad middag, mycket gott hittade du i kylen. Även om du toppade med lite E :-)

    Du är alltid välkommen hit. Blir så glad när människor uppskattar mina ansträngningar. Ja och bilderna, det skulle vara ännu mer roligt med en "riktig" kamera men jag gör så gott jag kan!
    Ha en trevlig arbetsvecka!

    SvaraRadera