10 apr. 2010

T r ä d g å r d s m ä s s a


I fredags efter lunchtid besökte jag Nordiska trädgårdar, trädgårdsmässan med stort T. Mycket trevligt som vanligt, nåja kanske lite för mycket plotter för min smak...

Trädgårdsbutiken Zetas monter var den vackraste av alla i sin enkelhet. Blir så imponerade av dem, alltifrån plank till den minsta blomman. De hade några vackra gjutjärnsljusstakar som jag verkligen ville ha men jag avstod... det blir nog nåt jag ångrar.

Sedan fann jag en kofta/jacka i lammull som ska snabbt upp på min önskelista! Så vacker, så tjusig men något för kostsam för min budget... ibland är det hårt att ha en dyr smak. ;-)

Det som förvånade mig mest var att endast EN försäljare av många frågade om jag önskade en påse till mina saker. Okej, jag handlade ju inte av alla så något missvisande skulle ju en statistik bli.... Men av de sex jag handlade ifrån så var den endast en som frågade. Jag köpte en zinkspann som jag kunde ha mina stuff i.... den skulle jag få i en stor plastpåse?!


4 kommentarer:

  1. Lyckost, lyckost, lyckost - ibland önskar man att man bodde på landets "baksida"...;-) Jag drömmer fortfarande om att hitta en nästan-gratis-biljett-på-Tradera för att åka upp till Älvsjö bara över dagen imorgon. Men vad är väl en bal på slottet...när man kan påta ute i trädgården i strålande solsken!?

    SvaraRadera
  2. Mamma Mimmi: ja vi har trädgårdsmässan och ni har solen hör jag. Jag delar ju med mig av mässa kan inte du dela med dig av solen? ;-)

    SvaraRadera
  3. Hannele: ja man är ju olika... ;-)

    SvaraRadera