26 nov. 2010

Chilihonung!


Efter en mindre lyckad morgon med migrän börjar jag repa mig. Jag överlever i alla fall med mediciner även om jag blir lite koko av dem. Eftersom medicinen dämpar symptomen på migränen så får jag lite ork att göra saker. Eller rättare sagt så blir jag rastlös samtidigt som jag inte riktigt är helt fit for fight.

Anyway, jag funderar på ett "uppdrag" jag har fått. Plockade fram mina favorit kokböcker för att få inspiration till mitt uppdrag. Tanken är att jag ska hitta på något som man kan ha chilihonung till. Jag har fått ett litet smakprov på honungen och den har minsann lite sting. Vad göra med denna honung?

Sitter här med mina kokböcker och funderar... nog ska jag komma fram till nåt. Har ni några förslag? Själv är jag inne på något med mörk choklad! Återkommer med resultatet!

Ha den goaste fredag!

2 kommentarer:

  1. Spännande uppdrag du har fått. Och jag tror absolut på din idé om att kombinera honungen med mörk choklad. Skall bli spännande och se vad det blir för resultat....lycka till.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack fru Purjo, din lyckönskning hjälpte nog. Kakan blev nästan perfekt.. lite ändringar så blir den nog perfekt i konsistensen också. Smaken var underbart god!

    SvaraRadera