13 nov. 2010

Kreativ återvinning


Idag blir det städning och kreativ pimpning. Först och främst ska jag springa med såpan i alla rum på nedervåningen, helt galet smutsigt just nu. Kanske att jag måste sortera alla högar innan men sen blir det till att torka av överallt. Dammråttorna får flytta!

Efter det ska det pysslas lite. Har för några år sedan tiggt till mig gamla tapetkataloger från färghandeln. De har varit bra när dottern har pysslat med att tillverka kort och dylikt. Nu kommer de åter till användning då jag tänkte klä om gamla skokartonger för förvaring.

I köket har vi mycket "mullvadsfärger" och jag tänkte piffa till det med lite turkosa nyanser. Flera av tapetprovbitarna går både i mullvadsfärger och i turkosa och gröna nyanser. Passar perfekt för mina planer. Förutom några gamla skokartonger så ska jag även pimpa min receptbok. Vi får se om jag hittar på något mer....


Sedan har jag faktiskt beställt mig en ny matta! Är egentligen inte så mycket för mattor men nu blev det en turkos och beige trasmatta från ett företag som heter Oddbirds. Jag gillar deras filosofi och deras häfiga grejer. "Våra kollektioner består av lite gammalt, lite återanvänt och lite nytt - men alltid annorlunda."

Nä nu är det dags att ta fram skurhinken så jag hinner med det roliga!
Ha en härlig lördag!

1 kommentar:

  1. Vilken kul idé. Jag har en superfin tapetsnutt som jag är lite lur på att tapetsera på en stor skiva och använda som tavla.
    Ett alternativ, om man har fula tapetbitar, är att använda baksidan av dem som ritrulle till barnen. Alternativt att barnen får pyssla med dem. Återvinning på olika sätt är ju alltid guld!

    SvaraRadera