12 juni 2013

Framför Glädjehuset!


Framför Glädjehuset, det som kallas Medelhavsgården pågår ett litet miniprojekt! Jag hade timjan och rosmarin i cementringen förra året och i år bestämde mig för något lite mer exotiskt och tufft. Något som kanske fungerar att övervintra och blir fint tidigt under våren?!

Så det grävdes ur och i planterades en rönnsumak Tiger Eye efter tips på vad som skulle kunna fungera. Nu fortsätter jag att fundera på vad som ska bosätta sig nedanför trädet... det vill säga, vad ska rönnsumaken ha för accessoarer?! Jag vet vilka växter, frågan är bara vilken färgkombination som är vackrast. 

Alunrot/Heuchera och Klockvippa/Heucerella är favoriter i bladväg på denna plats. Annars gillar jag ju bräken och hostor också. :-) Jag har även ställ ut ett palettblad blad Heucherorna och Heucerellorna för att det är en bra "ettåring" att fylla ut med och så ser jag lite färgkombinationer. 

Så vad tycker ni? Gult och rött eller gult och grönt?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar