2 apr. 2011

Tänk vad naturen är härlig


Vaknade med migrän i morse vilket betyder att dagen blir inte rolig. Tillbaka i säng och ett försök att sova bort migränen tillsammans med medicinerna. Man blir inte perfekt men jag upplever att jag blir duglig efter sova och meducin. Större delen av eftermiddagen tillbringade jag i sängen tillsamman med katten och Stefans lilla gröna. Helt underbar bok, rekommenderas varmt om man är lite intresserad av att ta vara på vad naturen kan ge.

På eftermiddagen när boken var utläst (!) drog jag på mig mina överdragsbyxor och gympadojor, en sväng ute skulle ju inte skada. The doggi blev glad när jag äntligen steg upp ur sängen och gick ut för promenad. En still lunk i friska luften gör susen.

Vi såg ett hägerpar och det om nåt är vårtecken. Grannen som bor på promenadavstånd har köpt sig två nya unghästar och dessa hade fått en inhägnad att gå i. Hur fina som helst men ganska små jämfört med hans fullvuxna hästar. Längre bort bort bor getterna som vi brukar hälsa på, de var ute och skuttade små vårskutt. Hur goa som helst.

Och inne skogen såg vi en mammaälg med en äldre kalv liggande och mös. Helt fridfullt och godan ro, låg de kvar medan vi passerade med yttersta försiktighet. Jag önskar att jag hade haft med mig kameran så att ni också hade fått ta del av dagens naturupplevelser. Nu får ni använda er fantasi.


Väl hemma passade jag på att gulla lite med hönorna, kastade ut havrekross på marken där snön hade töat. Gissa om de gillade att picka i sig havren ute i det bara.



Nu ska jag fortsätta min slappardag med nästa bok, Odla dina egna grönsaker av Åke Trudesson medan maken spisar!

Ha en bra lördag!

7 kommentarer:

  1. Låter verkligen som en skön dag.
    // Susann

    SvaraRadera
  2. En fin dag trots en dålig start !

    SvaraRadera
  3. AJ! Migrän inte kul =(.
    Men för övrigt verkar det som du ändå fick en skön dag, älgen hade jag velat sett =)här i mina skogar har vi inga älgar (vad jag vet) Hönsen <3 vad härligt att dom fick gå ute och picka dom har nog längtat efter våren lika mycket som vi =)
    Hoppas din dag i morgon börjar bättre... kramis
    Min dag i morgon... hm måste man räkna??!!
    NÄ!! det sluta jag göra för länge sedan hihi

    SvaraRadera
  4. Hur ska jag kunna låta bli att hysterishoppa böcker nu när du skriver så här!? Viiill ha dem båda + några till...

    SvaraRadera
  5. Frånsett migränen låter det som en perfekt
    dag. En idyllisk promenad och en god bok
    eller två säger man inte nej till.

    SvaraRadera
  6. Kul att ses på bloggträffen på mässan. Jo, jag vet... lite sen med att hälsa på här men bättre sent än aldrig. :)

    SvaraRadera