1 apr. 2011

Och så var det blommorna...


Plötsligt slår det mig att jag har glömt bort blommorna som ska sprida sin skönhet i sommar. Fokus har legat på grönsakerna som jag odla, vårda, skörda och äta! Och visst kan det också vara vackert men jag vill ju faktiskt ha lite blommor med.

Har besökt 2 trädgårdsmässor och inte ens tänkt tanken. Nu när jag läser hos Hillevi, Tankar från Trädgårdsmästaren att hon lottar ut fröer för att fira besöksantalet så slår det mig: men jag har ju inte inhandlat några blomsterfrön?! Hur är det möjligt?

Jag får rota i mina gömmor och se vad som är sparat och framförallt hålla tummarna för att jag vinner i utlottningen. Annars får jag nog snällt börja spara för att få ihop en blomsterbukett i sommar!

3 kommentarer:

  1. Wow är det mäjligt att missa det? Själv måste jag snart ta på skygglappar så fort jag går in i en affär. Kommer hem med nya Fröpåsar varje gång jag handlat. Idag har jag gjort ny skiss över min kommande köksträdgård.

    SvaraRadera
  2. Jamen, då håller jag tummarna stenhårt för dig lilla gumman! Tack för att du länkar så fint, jag blir glad och rörd över din omtänksamhet och värme!
    Ha en fin helg, kram H.

    SvaraRadera
  3. Visst hamnar man i ett "fack" ibland! tiden går och man tänker på allt...tycker man! Vi är inne i April NU!! och det är så mycket man ska hinna med. Som på min lediga dag idag! jag hann bara hälften jag hade tänkt göra. Men det kommer en dag imorgon oxå =)
    KRAM Hoppas du får en skön helg

    SvaraRadera