5 dec. 2012

KAN INGEN HJÄLPA DENNA VÄRNLÖSA KVINNA?















Efter att jag har försökt gå ut med hunden och pratat med sonen som sitter fast på skolan så bestämde jag mig för att kalla hem maken! Jag körde med KAN INGEN HJÄLPA DENNA VÄRNLÖSA KVINNA!!!?? Illa valt tyckte maken men packade ihop. Med ynklig röst förklarade jag att jag klarar inte av det här... någon måste hjälpa mig med att skotta taket på Glädjehuset och hur ska sonen komma hem?... det är snö upp över öronen!

Frågan är bara, kommer maken hem? Han ska ju ta pendeltåget och sedan bilen för att hämta upp sonen som inte kommer från skolan då bussarna är inställda. Fick precis ett sms om att hans skola stänger pga snöovädret... hoppas att han inte blir utslängd innan maken hinner fram. Man vet ju faktiskt inte hur långt tid det kan ta med pendeltåget... Trafikinformationen säger att pendeln går sporadiskt...

Jag och Wilma the doggi kom nästgårds till grannen, båda var hemma från jobbet och skottade. Jag var helt slut när vi kom fram till dem... att pulsa i en halv meter snö var inte my cup of tea idag. Men Wilma tycker att det är toppen! En riktig isbjörn det där... Hon gillar verkligen snö och verkar inte märkbart tagen...

Nu vilar jag igen, dricker te som smakar lussebullar och lyssnar på trafiknyheterna. Och väntar på att min riddare ska komma hem. Ha det gott och vi ses snart igen!

Ps. egentligen går det ingen nöd på mig. ds

14 kommentarer:

  1. En sådan dramatik!
    Phuu själv har jag bara snurrat i Helsingborg med läkarbesök och inhandling av presenter till makens födelsedag som är just i dag.
    Men ja nu får vi ju verkligen hoppas att pendeltåget går - att bilen startar och att sonen hinns hämtas och att du sedan kan få hjälp. Kära nån en sådan dag ni har där i snöovädret.
    Lycka till igen och krya på dig!
    Fortfarande bekymrad kram från Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas allt är väl med dig!
      Pendeln gick... eller... typ... han satt i flera timmar på pendeln. Men han kom fram till slut. Och sonen, ja han fick gå från skolan till slut och vänta i ett affärscentrum. Han klarade sig bra. Det var nog mest jag som var orolig.

      Och hönsen mår finfint!

      Radera
  2. Ja vi har riktigt busväder just nu. Men är lite förvånad för det tog bara 30 minuter längre tid för maken att åka hem kommunalt. Gissar att han hade tur. Hoppas det fixade sig för er med allt!! Kram Gela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det måste vara tur!
      J fick sitta på pendeln i flera timmar....
      Men allt löste sig till slut!

      Radera
  3. Ojoj, så mycket snö!
    Härlig bild på hunden i snön.

    Ha det bra i snön!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Hunden gillar snön... mer än jag i alla fall :-)

      Radera
  4. Men oj så jobbigt, vet hur det känns. Här har vi lite snö än så länge men den kommer.
    Tips från min trädgårdsmästare som snöröjer sina drivhus hela vintern; ditt glädjehus är ju uppvärmt då kan man få hjälp av att det glider ner lättare. Här används en hemsnickrad skrapa att raka ner snön med, det kan också vara smidigare att stöta ner snön med en borste eller kvast inifrån. Helst ska man göra det flera gånger under ett snöoväder så det inte blir så tungt. Hur lätt det går kan ju påverkas av taklutningen förstås. Hoppas det klarar sig ert fina glädjehus. Se upp med drivsnö som snedbelastar, det kan ställa till det rejält. Hälsningar från Annelie i Boden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja Glädjehuset är inte så värst uppvärmt... en liten värmelampa och så komposten...
      men visst, det var ju för att det kom lite värme som snön frös fast på plasttaket. Och så kom det så himla mycket snö...
      MEN det löste sig. Jag fick bort snön en gång på förmiddagen och maken fick göra på kvällen.

      Radera
  5. Jedamej! Det är inte lätt att vara jämställd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha!
      Det är väl super jämställt att jag "skottade" på förmiddagen och mannen på kvällen?!
      Att jag var lite ynklig och drog fram trumfkortet KAN INGEN HJÄLPA DENNA VÄRNLÖSA KVINNA? kan väl ingen klandra mig? Och andra sidan, känner man mig så är det säkert väldigt roligt med detta trumfkort då det stämmer ganska dåligt. ;-)

      Radera
  6. Hahaha ja jag skrattar inte åt din snöiga upplevelse : ) Men jag har fått så mycket grymtande från vänner när jag säger att nä, snö det vill jag inte ha. Jo, säger de unisont. Till jul så vill man ha snö. Varsågod, nu har ni fått snö *ler*

    Självklart förstår jag att det är lagom med snö de vill ha men haha finns verkligen lagom mer än i den svenska ordboken?

    Personligen så säger jag nej tack till snö. Livet blir så mycket tyngre när den ligger i vägen : )

    Att sitta inomhus och titta ut, drickandes en kopp hett te det lät däremot härligt. Önskar dig en trevlig dag. Tat lugnt med snöskottningen : ))


    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ellerhur?! Så jävla roligt är det inte med snö...
      Ha det gott!

      Radera
  7. Hahaa..värnlös? ..inte riktigt min bild men visst, det är gott att vara två - som när jag hittade fladdermusen hängandes i taket på toaletten i somras.

    Nu verkar ändå som det värsta är över men snön räcker till knäna.

    Håller tummarna att Glädjehuset stått pall för ovädret och att hönsen mår gott!


    Kram

    Gunilla/Hagtorpet

    SvaraRadera
    Svar
    1. ;-) jag vet, värnlös kanske inte rätta beskrivningen på mig men försöka duger ju!
      Jag plockade faktiskt ur det en kommentar från Malin. Tyckte att den kör jag på... kanske att det fungerar!
      Hahahha

      Glädjehuset är ok och hönsen har det gött!
      Kram

      Radera