7 dec. 2012

Ny salva på G!


Det har varit stiltje på ringblomssalvetillverkningen ett tag, men nu är jag på gång igen lagom till att kylan knackar på. Jag har under sommaren och hösten plockat ringblommor, repat dem och torkat dem. Efter det har jag lagt dem i en glasburk och hällt på ekologisk rapsolja. De har stått i fem veckor och blivit en härlig ringblomsolja så nu är det dags för salvakokning till helgen!

Jag kommer göra två favoriter av salva och cerat.
  • Ringblomssalva med rosenträolja är mild och behaglig, bra för alla hudtyper, speciellt för torr och känslig hud.
  • Trädgårdsmästarsalva med backtimjan och pepparmynta är aktiverande, kylande på huden och antiseptisk. Den ska också vara lugnande och passa bra vid massage.
  • Dessutom kommer jag tillverka samma cerat som jag hade tidigare. Ett lyxigt cerat med sheasmör som gör läpparna så gott. Inga mineraloljor här inte! Jag kommer att göra en naturell variant och en med ekologisk apelsinolja med nya burkar á 5 ml. (Jag byter förpackning, från hylsa till burk liknande salvaburken.)

Eftersom jag bara tillverkar ett begränsat antal så maila mig gärna om du har önskemål så jag kan täcka behovet av salvor och cerat. Tänker att jag kokar salva och paketerar i helgen, skickar på måndag så att man hinner få produkterna innan jul. Om du vill läsa mer om salvorna kan du gör det här, Ringblomssalva

Jag fortsätter att ha samma priser som förut.
35:- för cerat i burk 5 ml.

100:- för salva i burk 50 ml.
180:- för stor burk salva 100 ml.
Postens skrymmande paket från 24
:-

 

Omtanke, Kärlek och Omvårdnad!

johnna.gilljam@gmail.com
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar