10 jan. 2015

Drömmar om en potting shed!


Vi har ett hus på tomten som vi kallar för Vita huset lite lustigt nog. Det är litet, skruttigt och innehåller ett rum, en vind och bredvid ett trädgårdsskjul. Långt ifrån det man tänker på när man säger Vita huset! Det används just nu mest som ett förråd faktiskt och är fullproppat med saker, särskilt gamla vardagsrums grejer. Eftersom vi har tömt vårt vardagsrum för att bygga om så tryckte vi in grejerna i Vita huset...



Då vi inte längre har ett vardagsrum där jag varje vårvinter ställde in mina sådder på mina praktiska hyllor så tänker jag att kanske Vita huset skulle kunna bli någon form av ett potting shed?! Där jag kan ha mina sådder i fred...



Det skulle bli så himla bra med Vita huset som potting shed då till vänster om huset ligger jordmakeriet! Trädgårdskomposter i långa rader och en bänk för sådder. Här inne skulle jag kunna ha en bänk för sådder i inomhus som inte är köket.



Hänga grönsaker och örter på tork och förvaring...



Och alla mina krukor skulle få plats och vara lättillgängliga... Bara ta när man behöver och inte behöva bända loss från is och snö först.



Och så himmelriket med riktiga bänkar för jord och sådd! Slippa plasttråg som flyttas fram och tillbaka i köket, kombon laga mat och sådder är inte optimalt...

Mina drömmar är ganska praktiska som ni kanske märker. Inte så värst romantiskt med mina potting shed drömmar. Det är en lösning på flera frågetecken som finns just nu i odlandet som har påbörjats för säsongen. Bilderna ovan är lånade från Pinterest med sökordet potting shed förutom bilden på Vita huset.

Våga drömma! :-)


4 kommentarer:

  1. Men vilket fint lite hus med ovanliga proportioner! Eternitfasader med tegeltak, mumma!!!
    Hoppas drömmen blir verklighet, skulle passa mycket bra till din verksamhet vill jag tro. (Själv vågar jag inte alltid berätta mina husdrömmar för det tar så lång tid att genomföra dem.)

    SvaraRadera
  2. Ja mä, vill ha potting shed :-) Åh vilket gulligt litet hus, som gjort för ändamålet...go for it :-)
    Visst blir man trött på att jorda ner i köket...
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  3. Ditt lilla hus blir perfekt för en potting shed - vilken lycka att ha ett sånt i trädgården !
    Underbara bilder att inspireras av !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  4. Så sött litet hus och vilka drömmar du har!
    Var har du hittat de fin bilderna?
    Här är det tvärtom jag hade ett potting shed men det blev förråd istället.
    Skall stuva om till våren igen.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera