1 juli 2009

Paket!


Visst fick jag mitt paket igår med mina ägg! Så hem med äggen, plocka fram äggkläckaren och öppna paketet. Tyvärr hade paketet inte blivit snällt behandlat trots att min leverantör hade skrivit med stora bokstäver AKTAS ÄGG!

5 av 30 ägg var förstörda. Hm... Vem klagar man hos? Påskharen? Jag fyllde på i äggkläckaren med mina egna ägg för jag får plats med 30. Så nu ska det vändas ägg i 21 dagar, ja tänk själva, 30 ägg som ska vändas flera gånger om dagen. Det är nästan som att vara småbarnsförälder. Ständigt upptagen. Nåja...nästan.

Äggen kommer från två olika besättningar och det är bra. En grupp ursprungligen från Uddevalla och en från Skåne. Skönt, blir det inte lika lätt inavel.

4 kommentarer:

  1. Men vad spännande! Ser framemot att se de små söta. I ditt inlägg om äggkläckaren, funkade den? Nästan så jag skulle prova i så fall =)

    SvaraRadera
  2. Va roligt att du hittat till oss och att du uppskattade kläderna! Får väl passa på att säga att vi snart fyller på med mer inför höst/vinter.

    Får sådan nostalgi när jag läser din blogg. Kom att tänka på när jag satt i soffan hos pappa när jag helt plötsligt hörde små pip ifrån äggkläckaren..att få vara med och se hela förloppet, samt deras uppväxt är otroligt! Guld värt<3

    Lycka till med de små liven!

    Varma sommarhälsningar
    Cecilia
    Bazca -organic passion

    [förövrigt så är denna blogg (bazca.blogspot.com)inte igång utan du hittar oss på www.bazca.se]

    SvaraRadera
  3. Cornelias Cottage: jo men visst fungerade den hemmagjorda äggkläckaren. Man får inte ha för mycket vatten i början då luftfuktigheten inte ska vara så hög. Däremot i slutet måste man öka vattnet eftersom luftfuktigheten ska vara mer då.

    Cecilia: jo, mycket vackra kläder till ett bra pris... mera sånt!
    Mmmm det är spännande att följa de små ,liven från allra första början. Men man måste ha tid också om man nu ska leka hönsmamma :-)

    SvaraRadera
  4. Ah vad roligt med små kycklingar sen! Det hade jag faktiskt kunnat tänka mig några... undras om man kan ha det i sin trädgård trots fullt med grannar?!

    SvaraRadera