11 juli 2009

Säsongen är i gång!

Skulle ute och träna med hunden i morse, alltså "powerwalka" men blev helt klart distraherad av dessa guldklimpar som bara fanns där. Det blev en kantarell-plockar-promenad i stället. Men ack så glad jag blev.

Dagens middag får alltså utgå från kantarellerna :-) Jag tror att grillade fläskkotletter med kantarellsås och strimlad zuccini får vara middagen. Fläskkotletterna kommer från fjolårets gris så det är eko och närproducerat! Kantarellerna är närproducerade och jag skogsekologiska :-)
Zuccinin är inhandlad eftersom mina egna inte ännu är klar men den är köpt på "ekoavdelningen". Zuccinin kommer nog få en härlig pestomarinad också... på egen odlad basilika... mums ... nu blev jag hungrig.

5 kommentarer:

  1. Å gudars vad gott! Ska genast dra en lov runt mina kantarellställen och se om något kikat upp här än :o)

    SvaraRadera
  2. Smarrigt! Det där med vuxenstorlekarna var en bra idé :-) Överhuvudtaget vore det ju kul med ekologiska damkläder i lite färg!
    tjingeling
    Loa

    SvaraRadera
  3. Sicken HÄRLIG syn!
    = )
    Kände att jag nog får ta och rota fram en påse kantareller i frysen till dagens köttbit.. Har inte kommit oss ut i skogen och fått plockat några i år. Men vi har å andra sidan ett gäng påsar kvar sedan förra året så...bäst att ta dem först! Svärfar och hans sambo plockar m ä n g d e r med kantareller och så får vi av dem..Dom bor utanför Västervik. Igår plockade de 10 liter på en timme - igen.. Tydligen är det där alla gula svampar bor..eller har du gott om dem hos dej oxå ? ? ; )
    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Loa, ecoloco - Mmm mera färgglada ekokläder för vuxna, gärna något som inte kostar skjortan :-)

    Indriel: härligt med folk som plocka kantareller och levererar... Det hade jag också varit nöjd med. Inte har jag gott om svamp dock hittar jag en och en annan hatt då och då.

    SvaraRadera