31 juli 2009

Snöar in


Sitter här på morgonen och läser REKO. Första tanken var att den var så tunn... Jag är ju vana vid stora tjocka magasin... MEN vid närmare eftertanke och en titt i REKOmagasinet så är jag ju nöjd. Det handlar om kvalitet och inte kvantitet som så många andra gånger. Det borde jag ju lärt mig vid det här laget.

Jag blir så glad när jag läser Renée Voltaire reportaget, det är bra skrivet och intressant. Har lite snöat in på henne *nästan kär* :-) Tittar man på hennes hemsida så finner man ju produkterna, både i matväg men också tillbehör till köket. Och där kan ju jag i alla fall bli smått galen, det finns så mycket jag vill haaaaaa.


Appropå snöa in... Jag har några märken som jag har snöat in på. Det händer lätt hos mig, om jag hittar något som jag gillar, då gillar jag det också! Renée Voltaires produkter ligger högt i kurs precis som Saltå Kvarns produkter. Saltås förpackningar är ju så himla fina om inte annat :-) Kanske att jag inte köper produkterna för deras förpackningar men det gör ju inte saken sämre att de faller i smaken även för ögat. Förutom "KRAV-odlat" så är deras produkter biodynamiskt odlade. Det betyder i enklare mening att ingen konstgödsel eller kemisk bekämpning är tillåten, växelbruk och balanserad djurhållning ligger i fokus.

Igår var vi och storhandlade som vi gör en gång i månaden. Puh! Då fann jag en ny produkt (för mig) och hör och häpna; det var inte Voltaire eller Saltå... Det var Frebaco med "grötprodukt" Havre & Quinoa! Ekologisk, nyckelmärkt och KRAV. Yes. Så idag på morgonen har jag ätit Havre och Quinoagröt och läst REKO.

3 kommentarer:

  1. Vad kul att det är fler som snöar in på vissa saker...jag är ju likadan.
    Saltåkvarn, Renée V, Blueberry( finns i Stockholm) ja det är ju fler som är intressant....och GI och Lchf...

    SvaraRadera
  2. Mmm insnöad till tusen :-)Kokböcker om GI har jag gott om... skumt...

    SvaraRadera